torstai 27. joulukuuta 2012

Tunnustus






Sain Tiinalta Tina's blogista tämmöisen tunnustuksen. Kiitos! Tunnustukseen kuuluu kertoa kahdeksan totuutta ja jakaa se kahdeksaan blogiin. Joten tässä tulee:

1. Olen ailahtelevainen, melankolinen ja tunneherkkä ihminen. Tämä ei tule yllätyksenä läheisilleni... Joskus se on siunaus, joskus kirous. En kuitenkaan valita (kovin paljon... no okei, valitan vähän!) sillä sanooko savi tekijälleen - sinulla ei ole taitajan kättä...

2.  Minulla on lennokas huumorintaju, jonka olen perinyt varmaan äidiltäni. Kun tielleni osuu joku samantyylinen ihminen, on tiedossa hervotonta menoa. Satakunnassa se on ehkä vähän laantunut, täällä joutuu toisinaan hiukan pidättelemään itseään, ettei saisi mulkaisuja osakseen. Onneksi on kuitenkin ne omat piirit ja ystävät, joiden kanssa uskaltaa irrotella.

3. Työkseni opetan keramiikkaa. Enkä todellakaan ole mikään opettaja. Mutta näin se elämä vaan on sitten mennyt.

4. Minua on sanottu taiteilijaksi. Ainakin tunnemaailma on kutakuinkin taiteilijan tunnemaailma, luulisin. Luomisen tuska on tuttu termi ja tiedän miltä se tuntuu. En silti ajattele itseäni taiteilijaksi. Yksi ihana ihana uusi ystäväni sanoi minulle katselleessan kuvia töistäni "Sinä et ole mikään opettaja, sinähän olet taiteilija." Se saattoi olla kauneinta mitä minulle on koskaan sanottu. Ainakin se jäi ikuisesti mieleeni ja kommenttina oli sellainen, joka todella tuntui sydämessä hyvältä.

5. Inhoan pinaattikeittoa. Lapsesta saakka se on ollut inhokkiruokani. En tosin ole syönyt sitä aikoihin, mutta luulisin ettei makuni ole muuttunut sen suhteen, vaikka monen muun onkin.

6. Minulla ei ole unelmia. Tällä hetkellä. Ne asiat, joista olen unelmoinut, ovat täyttyneet tässä talossa. Oma koti ja piha. Ehkä pian syntyy uusia unelmia, mutta juuri nyt minulla ei ole unelmia.

7. En ole koskaan tyytyväinen hiuksiini. En vain ole.

8. Olen muuttanut ainakin 10 kertaa elämäni aikana.

Kahdeksan nopeinta voi sitten napata tunnustuksen vapaasti tästä itselleen :)

***

Päivä on kirkastunut hyvin nukuttujen yöunien jälkeen. Lukittiin kissat pois makuuhuoneesta ja seurauksena tästä nukuin kuin pieni possu puoli yhteentoista saakka! Nyt elämä näyttää jo vähän valoisammalta. Synttäreistä on selvitty ja univelat kuitattu. Ja kävin aamulla omassa suihkussa! Näin se elämä etenee. Nyt on kahvit juotu ja joulutortut syöty. Seuraavaksi painun isännän kanssa lumitöihin pihalle.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti