perjantai 12. joulukuuta 2014

Outo valo - ei oo pakko jos ei taho

Tässä se outo valo.

Tänään en oikein jaksanut, vaikka olis kai pitänyt. Kuuntelin sitten itseäni enkä jaksanut. Ehkä se oli hyvä niin. Kävin ystävällä ja sain upean taulun lahjaksi. Siitä myöhemmin. Eilen oli outo valo. Vai oliko se toissapäivänä...? Ei jaksa muistaa. 

Päätin että joulu tulee stressaamatta. Päätin että ei ole pakko jos ei taho. Ei mitään pakotusta. Jos en jaksa, keksi, pysty, en osta kenellekään lahjaa. On niitä sitten kuiteskin löytynyt. Jotain pientä ja kivaakin. Joulu tulee silti, vaikka olisin vaan. Mut joulutorttuja pitää kyllä vielä tehdä. Mutta se ei olekaan pakkopullaa.

Uusin tauluni...
Olen tehnyt tauluja kollaasimenetelmällä. Vai miksi nyt tuota tekniikkaa sanoisi. Kaikki vanhat taulut, joihin olen joskus maalannut, olen tuunannut uusiksi. Jättänyt jotakin maalauksesta näkyviin. Olen kuluttanut putkiloittain kuumaliimaa ja liittänyt tauluihin kaikkea mahdollista sälää mitä olen löytänyt ja saanut. Pitsiliinoja, lp-levyjä, nappeja, nahkaa, taulun kehyksiä, kransseja, negatiiveja, kartan kappaleita, valokuvia, helmiä, rautalankaa... Pitää pian alkaa katselemaan kirppikseltä lisämatskua, kun alkaa kaapit uhkaavasti tyhjentyä. Tämä tekniikka sopii minulle. Riittävän vapaata, ei pikkutarkkaa nyherrystä vaan vapautunutta tekemistä. Purkua. Ja kaikki tavara tietysti kierrätyskamaa.

Kävin saunassa. Nyt istun alpakanvillapeittooni kääriytyneenä. Kohta valloitan sohvan ja olen.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

2 kommenttia:

  1. Oleminen on tekemistä,pysyvää on muutos näillä pärjää..

    markan serkku

    VastaaPoista