sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Keksikääs ny joku oikein naseva otsikko... Vaikka että Pellonperän karvakansan kuulumiset!

No moro! Me tossa muitten karvaotusten kanssa ajateltiin taas vallottaa tää ploki! Nyt ois kyl oikee hetki ku Emäntä meni tekee jotain pannukakkuu. En tiiä mitä se on, mut toivottavasti siihen tulee särkiä....
Mä en oikein tiijä mitä se tarkottaa ku kauheesti on jotain valoja ikkunoilla ja Emäntä laittaa jokapaikkaan sellasia pitkiä jotain ihme joulunauhaa, mun mielestähän ne on siis ihan selkeesti kissanleluja mut aina ku yritän leikkii niillä niin Emäntä huutaa kauheen kovaan ääneen. En mä sitten oo uskaltanu. Muuta ku sillon ku kukaan ei nää niin vähän koitan tassulla. Kävin kyl tuolla kirjahyllyn päällä kattomassa lähempää mikä se joulukylä oikeen on, mut ei sieltä löytyny silakoita tai possun sydäntä tai mitään muutakaan jännää. Saatoin pari tonttua kaataa mennessä... Hups!

Mä koitan tässä ikkunalla kytätä ulkona olevia lintuja mut enhän mä mitään nää ku siel on niin pimeetä! Eikä me ees päästä pihalle. Se on kyl ihan tyhmää, mut toisaalta täällä on lämpöstä. Eiks niin Nukkis?

Kroooh... Pyyh... Ai.. mitä? Joo lämpöstä on. Se riittää kyl mulle. Mut emmä tiiä sit niistä kanittimista. Millai ne pärjää? Onks niillä muka tiheemmät turkit ku meillä? Ja millai ku niillä on niin hirvet ropelitkin? Eiks ne palellu talvella sit?
Jaa mitä? Miten niin hirveet ropelit? Kuulittekste! Se sano mun korvii ropeleiks! Nehän on vaan... vaan... No nyt mä unohin mitä mun piti sanoo! Ei se mitään. Mä otan vähän lisää porkkanaa. *mutus mutus*
Kato Sylvi, kato, ihan just alkaa Avara Luonto! Siellä on tänään juttuu jäniksistä! Ihan tosi jännää. Onks ne herkut jo valmiina? Mä laitan vähän volyymia lisää. Sylvi! Älä nyt vielä syö niitä! Pikku-Sylvi: *mums... sorry... mutus*
Siis ku emmä tiiä mistään maailman poliittisesta tilanteesta. Ku ei mua oikeestaan kiinnosta. Enempi mua kiinnostaa kyllä silakkamarkkinoiden tilanne ja se, että saanko mä tänään varmaan ruokaa, koska aina mä oon ihan varma, että mä en saa ja koitan sit hirveesti pitää huolen et mut huomataan ruoka-aikana. Tiiättekste? Mä oon eläny kadulla! Mun pitää pitää kiinni jokaisesta kalanruodosta jonka mä dyykkaan biojäteastiasta! Se on kuulkaa jännä se biojäteastia. Sinne aina ilmestyy kaikkee kivaa, niinku ruoanjämiä ja sit ku Emäntä unohtaa sen kannen auki mä käyn siellä dyykkaa. Se on niinku Pandoran lipas! Runsaudensarvi! Mä vaalin sitä, mun sydämellä... Ai kauhee, ny mää ihan herkistyin! Snif! Niin siis ku emäntä aina puhuu kierrätämisestä, en mä sit ymmärrä miks se on kärttyinen ku mä vaan koitan auttaa dyykkaamalla sieltä biojäteastiasta...
Tämän joulun ykkösteemana on kauralyhteet tiättekste, ne on niinku perinteisii. Kyl me tykätään kans olkipukeista ja havukransseista. Jouluomenat on kans aika hyvii ja porkkanalaatikko...
...ja jouluhalko on kans jees ku sitä voi järsii, jos se on vaikka koivuu, henk. koht tykkään kyl vaahteran ja pajunoksista. Hei Triinu, tuntuuks susta joskus siltä niinku sua tarkkailtas? Mul on välillä sellanen outo fiilis... Onkse sit joku joulutonttu joka meitä jossain kyylää?

11 kommenttia:

  1. Kiva oli lukee karvakansan kuulumiset, mut Myrttiä eivät muistaneet...niin se on et poissa silmistä poissa mielestä" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Joo Myrde on talvilevolla nyte. Keväämmällä sit varmaan taas näkyilee blogissakin ;)

      Poista
  2. Kattelin enste, että onpas tossa kuvassa valkeella posliinipupulla ihmeen oikeen näköset korvat!
    http://2.bp.blogspot.com/-WwwsmZUpze8/VI23hPH1rwI/AAAAAAAAH1A/OLb4CyUrvQA/s1600/20141208_174530.jpg

    VastaaPoista
  3. :D:D:D:D Oijoi..... Ihania veikkosia :D

    VastaaPoista
  4. Siellähän ollaan jo joulumielellä! Tuolla leijonalla on tosi komea harja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ollaan joulumielellä, elukatkii! :)

      Poista
  5. Kiitos kaikki kommenteista! Joo, kuvista uupui osa puppanoista (Sysi, osa Sysin lapsista on tuossa "ropelit-osiossa" ja uupuvia oli Metsänpoika + Sysin urospoikaset, sekä kissoista Neko ja Misaki ja joo, Myrtti uupui kans (hää on talvilevolla ny eikä hällä oo vastaanottoa) Nukka on kyllä yks pikkuleijona, paitsi luonteensa puolesta muistuttaa enempi hyljettä :D

    VastaaPoista
  6. Voi voi, kun on kumma emäntä, kun ei anna toisen kierrättää biojäteastiasta :D

    VastaaPoista