perjantai 18. joulukuuta 2015

Romun komppausta!

Uuteen keittiöön tuli sellainen hauska vitriinikaappi työhuoneen oviaukon lähelle, sivustaan. Tuolla seinällä, jossa hellamme on, on varmaankin ollut se puuhella ja sen takia seinä levyjen takana on tiiltä osittain. Serkun ideasta ruvettaan haaveilemaan vitriinistä ja sitten hoksattiin, että tuo hellaseinän pääty kumisee onttouttaan koputellessa. Niinpä sitten avattiin seinä ja sieltähän paljastui tyhjää tilaa, johon kapea vitriinikaappi sovitettiin.



Olin ajatellut, että lykkään teepannuni tuohon kaappiin, koska olen keräillyt teepannuja jo vuosikaudet ja tähän taloon muutettaessa lykkäsin kaikki pannut laatikkoon ja vinttiin odottamaan suotuisampia aikoja. Tänän kävin sitten kaivamassa nuo laatikot esiin ja tässä tulos! Niitä olikin  hiukan enemmän kuin muistinkaan... Ai, tämäkin on täällä! Oi miten ihana tämä olikaan!

Pesin pannut ja nyt ne kuivattelevat tuossa odottaen kaappiin pääsyä. Osaa varmasti tulee myös käytettyä ihan teen keittämismielessä. Ainakin neljällä eri pannulla olen noista teetä aikoinani keittänyt. Joitakin noista lähtee kierrätykseen, sillä onhan se nyt jo sanomattakin selvää, ettei nuo kaikki minun vitriiniin tule mahtumaan. Ehkä keksin niille silti jonkun toisenkin paikan...

Suurimman osan pannuista olen ostanut kirpparilta. Pari pannua olen maalannut itse posliininmaalauksessa. Yhden olen löytänyt metallinkeräyksestä. Muutaman olen saanut lahjaksi. Jätän itselle ne, jotka ovat minusta kauneimmat. Muut lähtee kiertoon. Pidän hurjan paljon tuosta norsupannusta sekä sinivalkoraidallisesta pannusta, josta puuttuu kahva. Sininen emalikannu on myös ihana, sitä ei ehkä parane tituleerata teepannuksi.

Olen myös mietiskellyt jo parina vuotena, että missä ihmeessä mahtaa olla valkoinen aaltomaljakkoni. No siellähän se oli, vintissä! Olin ihan varma, että olen laittanut sen kierrätykseen tai antanut jollekin. Samassa laatikossa oli paljon muutakin jo unohduksissa ollutta tavaraa. Rippilahjaksi naapureilta saamani vihreä lasiomena (legendaarinen tarina siitä, miten naapurin puuhun tuli yksi omena ja minä kakarana kysymään, että jaetaanko se naapureiden kesken) jo unohtuneita keramiikkatekeleitäni jne. Pitää käydä laatikko läpi ja miettiä tavaroiden kohtaloa. Osa lähtee kiertoon vääjäämättä. En halua kaikkea hautoa vintissäkään. Niistä ei ole siellä iloa kenellekään.

Flunssa sen kun hautuu poskionteloissa kaikesta troppaamisesta huolimatta. Ketuttaa tämä sairastaminen, saisi jo loppua. Pariin päivään ei ole ollut kehitystä mihinkään suuntaan. No yskä ehkä vähän helpottamaan päin ollut tänään jo. Ulkona lorkottaa vettä. Kävin nopeasti kiertämässä tilukset kun ajattelin, että jos tämä nenän tukkoisuus helpottaisi.

Tänä vuonna joulun on näköjään tultava tekemättäkin, kun ei tässä taudin kourissa oikein ole ehtinyt mitään tekemäänkään. No, sopii minulle. Kuusen haen ensi viikolla, kaupassa pitänee käydä ja ehkä joku paketti vielä ideoida. Siinä se.

Rauhaisaa joulun odotusta keleistä huolimatta <3

2 kommenttia:

  1. Onpa hieno teepannuvalikoima. Ainakin on missä hauduttaa teetä :) Mulla ei oo yhtään,hihhi.
    Rauhallista valmistelua ja paranemista toivottelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin sulle tuosta yhden luovuttaa ;) Tauti on sitkee, mutta jospa se helppais aattoon mennessä, toivon! Onneksi ei oo mitään "pakko-tehdä-ennen-aattoa"- paniikkia. Tänään vähän siivoilen jos jaksan. :)

      Poista